عضویت خبرنامه

مشکلات مربوط به آپدیت آنتی ویروس های شرکت ESET و رفع آنها

1395/11/04 17:01:46 3 نویسنده: بخش فنی گروه نرم افزاری اورجینال کی تعداد بازدید: 19774

توجه: کلیه مطالب آموزشی این سایت توسط بخش فنی گروه نرم افزاری اورجینال کی تهیه شده و کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

مشکلات مربوط به آپدیت آنتی ویروس های شرکت ESET و خطای "Virus signature database update failed"

اگر در هنگام آپدیت آنتی ویروس ESET از جمله ESET Smart Security ، ESET Internet Security و یا ESET NOD32 Antivirus با پیغام خطای "error 0073" و یا "Virus signature database update failed" مراجه میشوید بدین معناست که مشکلی در آپدیت دیتابیس نرم افزار بوجود آمده است ، در اینصورت حتما اقدام به عیب یابی و رفع مشکل نمایید.

در این آموزش فرض بر این شده که شما از قبل اقدام به خرید لایسنس ESET کرده بودید و آنتی ویروس خودتان را با لایسنس اورجینال اکتیو کرده اید.

توجه: بعد از انجام هر یک از مراحل فوق تست کنید که آیا مشکل آپدیت حل شده یا خیر. اگر پس از انجام هر مرحله مشکل آپدیت حل نشده بود به مرحله بعدی بروید.

1. مطمئن شوید از آخرین ورژن محصول ESET خود استفاده میکنید. اگر چنین نیست نسخه فعلی را حذف و آخرین ورژن را از لینک زیر دانلود نمایید:

دانلود آخرین نسخه محصولات ESET


2.  لایسنس ESET که قبلا خرید کرده بودید را مجددا وارد نرم افزار نمایید. برای این منظور طبق عکس های زیر عمل نمایید:




3. بررسی کنید که اعتبار لایسنس شما منقضی نشده باشد.

4. کش آپدیت را خالی کنید برای این منظور همانند عکس های زیر عمل نمایید:



دکمه F5 را بزنید تا پنجره Advanced setup باز شود.

در پنجره باز شده در سمت چپ پنجره بر روی Update کلیک نمایید و سپس در فریم سمت راست همانند تصویر زیر از بخش General بر روی Clear و سپس OK کلیک نمایید.

توجه نمایید اگر دکمه Clear غیر فعال بود کامپیوتر خود را ریستارت کرده و مراحل بالا را مجددا طی کنید تا دکمه Clear فعال شود.




پس از پاک کردن کش آپدیت، کامپیوتر خود را ریستارت نمایید.
پس از بالا آمدن سیستم مجددا به بخش Update بروید و با کلیک بر روی Update now اقدام به آپدیت نرم افزار نمایید. اگر عملیات آپدیت انجام شد و پیغام Virus signature database is up to date را مشاهده کردید بدین معناست که مشکل آپدیت سیستم شما حل شده است.



5. به جزء آنتی ویروس ESET هر گونه نرم افزار امنیتی و یا آنتی ویروس نصب شده بر روی سیستم خود را حذف نمایید.
ابزار حذف آنتی ویروس های مختلف را میتوانید در لینک زیر پیدا کنید:

6. هرگونه فایروالی بر روی سیستم (مانند Norton Personal Firewall, ZoneAlarm و یا غیره) نصب دارید حذف کنید و یا مطمئن شوید این فایروالها جلوی دسترسی آنتی ویروس ESET به اینترنت را نگرفته باشند.

7. تنظیمات آپدیت را بررسی و به درستی تنظیم نمایید. برای این منظور مراحل زیر را طی نمایید:
ابتدا پنجره اصلی برنامه را باز کنید و سپس با زدن دکمه F5 پنجره Advanced setup را باز کنید.
مانند تصویر زیر به بخش Update رفته و سپس از زیر منوی Update گزینه Proxy Server را برگزینید و سپس از فریم سمت راست گزینه Use Proxy Server را غیر فعال کنید.

8. برقراری ارتباط با سرورهای آپدیت ESET را بررسی نمایید. برای این منظور مراحل زیر را طی نمایید:
دکمه های ترکیبی Windows + R را بر روی صفحه کی برد خود بزنید تا پنجره ورودی Run باز شود. (کاربران ویندوز 8 دکمه های ترکیبی Windows + Q را بزنید).
در کادر مربوطه تایپ کنید cmd و سپس دکمه Enter را بزنید. 
در پنجره مشکلی رنگ cmd که باز میشود تایپ کنید ping update.eset.com و اینتر کنید.
اگر مشکلی در ارتباط با سرورهای آپدیت ESET وجود نداشته باشد شما باید همچون تصویر زیر، 4 پیغامReply from مشاهده نمایید.



9. اگر همه مراحل بالا طی شد و باز هم مشکل حل نشد، یکبار به طور کامل نرم افزار را حذف و مجددا نصب نمایید. برای حذف و نصب نرم افزار بهتر است از ابزار مخصوص این کار که توسط شرکت ESET منتشر شده به نام ESET Uninstaller استفاده نمایید. برای این منظور آموزش حذف آنتی ویروس ESET توسط ابزار ESET Uninstaller را مشاهده نمایید.

10. اگر هیچیک از مراحل بالا کمکی در حل مشکل نکرد دستگاه شما آلوده به ویروس است و ویروس اجازه دسترسی به سرورهای آپدیت شرکت ESET را نمیدهد. برای حل این مشکل بهتر است ویندوز خود را تعویض کنید تا کلیه ویروسها از بین برود و پس از تعویض ویندوز مجددا آنتی ویروس را نصب نمایید اما اگر امکان تعویض ویندوز برایتان فراهم نیست میتوانید با استفاده از یکی از ابزارهای رایگان اسکن سیستم مانند ESET Rogue Application Remover دستگاه خود را اسکن نمایید و ویروس ها را از بین ببرید.

پست های مرتبط

نظرات

نوشتن نظر

تماس با ما

انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید.

آدرس ما

تهرانپارس - حکیمیه - فاز یک - خیابان گلریز - گلریز 2 غربی- پلاک 6 - طبقه اول

021-77001213

تلگرام (آنلاین دائم در ساعات کاری): 09191991016

شنبه الی 5 شنبه - 10 صبح الی 8 شب